Vg1 Restaurant og matfag

Inntakskrav:

Norsk grunnskole eller tilsvarende

Vg1 restaurant- og matfag handler om å forstå mat og drikke som kulturbærere og er viktig for identiteten til den enkelte. Programfagene gir elevene grunnleggende kunnskap om ulike produksjonsmetoder, mattrygghet og salg av varer og tjenester i tråd med de behov kundene har. Programfagene skal være med på å utvikle selvstendige og omstillingsdyktige fagarbeidere og dekke det framtidige behovet for arbeidskraft i restaurant- og matbransjen.

Vg1 restaurant- og matfag gir grunnlag for et mangfold av yrker.

•  Engelsk
  •  Matematikk, praktisk eller teoretisk
  •  Naturfag
  •  Kroppsøving

Yrkesfaglig fordypning

På Vg1-nivå er det satt av 6 timer i uken der du kan fordype deg i et eller flere av lærefagene som inngår i dette utdanningsprogrammet. Du kan også fordype deg i fellesfag som inngår i studiene for å oppnå generell studiekompetanse.

Utstyrs- og bokliste (PDF, 165 kB)