OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Utlån i biblioteket og i BookBites

Er du elev eller ansatt kan du enkelt låne bøker på vår selvbetjente utlånsstasjon. Du kan også laste ned appen BookBites og låne e-bøker og lydbøker med FEIDE-pålogging.

Pocket ID og utlån.

Alle elever skal ha appen Pocket ID. Her ser du hvordan du tar den i bruk. Når du er logget inn, kan du hente fram bibliotekkortet ditt. Dette scanner vi når du skal låne bøker i skranken, men du kan også låne bøker selv på PCen rett innenfor døra til biblioteket. Se hvordan dette gjøres ved Malakoff videregående skole. Men du skal altså bruke kortet på mobilen!

BookBites Bibliotek er en app hvor du kan laste ned og låne e-bøker og en god del lydbøker gratis. Som elev eller ansatt i videregående skole kan du enkelt logge inn med FEIDE. I denne videoen ser du hvordan du laster ned og logger inn , mens du her ser hvordan du søker i appen.

Innlevering

Har du lånt e-bøker i BookBites trenger du ikke tenke på at du må levere inn boka. Den forsvinner av seg selv når lånetide er ute. Men fysiske bøker må du levere inn. Vanlig lånetid er fire uker for bøker og ei uke for tidsskrift og filmer på DVD. Vi har dagslån på lærebøker om du har glemt boka di hjemme.

Dersom du ikke leverer innen fristen, vil du få ei purring på SMS. Det er viktig at du da enten leverer boka, eller fornyer lånet dersom du vil ha boka litt til. Du kan enten forlenge boka selv i Bibliotekkatalogen på nett, eller du kan be oss fornye. Dersom ingen andre venter på boka, kan lånet fornyes to ganger.