Nyttige lenker

Her finner du lenker til databaser fylket/skolen har kjøpt tilgang til, pluss tips nyttige åpne nettsider.

Noen betaltjenester får du automatisk tilgang til som pålogget FEIDE-bruker. Andre krever brukernavn og passord. Disse finner du på It’s learning under faget Bibliotekveiledning.

Skolens bibliotekkatalog

Atekst/Retriever – arkiv med mange norske aviser i fulltekst.

Filmrommet – filmer til undervisningen. Brukernavn og passord finner du på It's learning.

VGSbibliotekene videokanal - på Stream, logg på med FEIDE. Program og serier vist på NRK og andre kanaler omfattet av NORWACO-avtalen.

Bokhylla – Nasjonalbibliotekets samling av digitaliserte bøker som du kan lese gratis på din PC/ nettbrett. Her finner du klassikerne, eldre skjønn- og faglitteratur samt noen nyere bøker.

NDLA - gratis digitale læremiddel til mange fag i videregående.

Alkunne - digitalt norsk leksikon med mange utfyllende temasider. Veldig relevant for skolearbeidet!

Store norske leksikon

Meieriet bibliotek - Vestvågøy kommunes folkebibliotek.

Oria - søk i katalogen til Nasjonalbiblioteket og andre fagbibliotek